Afvallen tips

afvallen

Afvallen tips: handvaten om gewicht gezond en langdurig te verliezen. Maar wat zijn de beste tips voor afvallen? Hoe hou je het zo lang mogelijk vol? En wat zijn de grootste fabels rondom afvallen. In dit artikel worden verschillende vragen beantwoord en onderwerpen besproken die horen bij afvallen tips.

In dit artikel

Afvallen tips - tips bij het afvallen

1. Échte gezonde voeding

Voor de eerste tip is het belangrijk om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen door middel van gezonde voeding. Het gaat hierbij om gevarieerde gezonde voeding waarbij alle macro’s aanwezig zijn, namelijk; vetten, eiwitten, koolhydraten, vitaminen, mineralen en vezels. Juist bij het afvallen is het noodzakelijk dat alle macro’s geconsumeerd worden, dus ook de koolhydraten en vetten. Het lichaam heeft deze bouwstoffen immers nodig.

 

2. Bereken je caloriebehoefte

Als tweede tip voor het afvallen, geldt het berekenen van je caloriebehoefte. Met deze berekening krijgt u inzichten in hoeveel calorieën u nodig heeft om op een gezonde manier gewicht te verliezen. Gemiddeld wordt er geadviseerd om 500 calorieën onder de normale behoefte te consumeren. Dit verschilt immers van persoon tot persoon en gaat aan de hand van activiteit.

 

3. Eet voldoende

Daarnaast is het belangrijk om voldoende te eten. Hiermee wordt gedoeld op het volgen van een crashdieet waarbij er gemiddeld 1200 calorieën op een dag geconsumeerd worden. Het gevolg hiervan is dat er snel gewicht wordt verloren, maar dit er net zo snel weer aan komt. Daarnaast is deze manier van gewicht verliezen ongezond voor het lichaam. Om deze reden is geadviseerd om de calorieën te tellen die op een dag geconsumeerd worden aan de hand van uw eigen behoefte.

 

4. Veel water drinken

De volgende in de opsomming ‘afvallen tips’: drink veel water. Door 2-3 liter water per dag te drinken wordt de spijsvertering, de temperatuurregulatie en het uitscheiden van afvalstoffen ondersteunt. Daarnaast is het gezond voor organen zoals de huid wanneer het lichaam goed gehydrateerd wordt.

 

5. Verander snack patroon

Het eten van snacks en tussendoortjes is voor eenieder die gewicht wilt verliezen een moeilijk proces. Het is daarom geadviseerd om dit patroon te doorbreken door simpelweg de snack te vervangen door een gezondere variant. In plaats van het eten van chips en koek wordt het eten van rijstewaters en fruit geadviseerd. Het doorbreken van dit patroon duurt gemiddeld twee weken voordat het een gewoonte is geworden.

 

6. Doe verstandig boodschappen

Afvallen tips: doe verstandig en gericht boodschappen. Dit is wellicht de meest waardevolle tip bij het verliezen van gewicht. Door voorafgaand aan het bezoek aan de supermarkt een boodschappenlijstje te maken, wordt de verleiding vele malen kleiner om onnodig eten mee te nemen uit de winkels. Bepaal daarom altijd van tevoren wat u iedere dag eet aan de hand van uw caloriebehoefte.

 

7. Sport en beweeg

Naast de focus op voeding, is het ook belangrijk om te sporten en te bewegen. Sporten heeft namelijk 30% invloed op het verliezen van gewicht. De calorieën die u verbrand tijdens het sporten zorgen voor een groter calorietekort waardoor u sneller afvalt. Daarnaast is het goed voor de algemene gezondheid van de spieren en organen.

 

8. Vertel het uw omgeving

Vertel uw naaste omgeving dat u aan het afvallen bent, dit is de stok achter de deur. Het heeft twee voordelen wanneer mensen in uw omgeving weten van het afvallen. Ten eerste toont onderzoek aan dat er bewijsdrang gecreëerd wordt, wat een positieve invloed heeft op het proces. Daarnaast zal uw omgeving begrip hebben voor uw gewichtsverlies en u proberen te ondersteunen.

 

9. Plan een cheat meal

Om in een keer uw levensstijl te veranderen met de gedachte dat lekkernijen niet meer kunnen, is een beknellende gedachte. Daarom is het geadviseerd om één keer per twee weken een cheat meal in te plannen. Deze maaltijd geeft u de mogelijkheid om buiten het boekje te treden van uw gewichtsbeheersing. Onderzoek toont aan dat 87% van de mensen hierdoor extra stimulatie hebben om af te vallen.

 

10. Vermijdt stress

Ook het vermijden van stress is een tip bij het afvallen. Stress kan namelijk twee kanten op werken: de één valt erdoor af, terwijl de ander erdoor aankomt. In het tweede geval komt dit door het hormoon Cortisol. Dit hormoon verhoogt de eetlust en voornamelijk in zoete en vette producten. Daarnaast kan stress voor luiheid zorgen waardoor de motivatie om gezond te eten verdwijnt.

 

11. Neem de tijd

De laatste binnen ‘afvallen tips’, is het de tijd nemen voor het gehele proces. Dit is een van de moeilijkste acceptaties, namelijk dat het weken tot maanden de tijd nodig heeft om op een gezonde en duurzame manier gewicht te verliezen. De valkuil bij velen is dat zij gaan crash diëten, vetten/koolhydraten verbannen of obsessief gaan sporten, met het resultaat dat zij snel gewicht verliezen, maar ook weer snel aankomen. Dit is ongezond voor het lichaam en niet bevorderend voor de mentale gezondheid.

Break bij het afvallen

  • Bij het afvallen
  • Ondersteunt tijdens een vetrijke maaltijd
  • Hoge dosering chitosan
  • Goed voor het cholesterolgehalte
  • 100% natuurlijke
  • Zwitserse kwaliteit
  • Volgens Europese (EFSA) wetgeving
Heeft u een vraag?

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp ‘Afvallen tips’ of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.