collageen voeding
Vaud_Logo_Digitaal

Redactie Vaud

1 min. leestijd

Voeding dat collageen bevat komt voor in verschillende soorten en maten. Door de positieve effecten van collageen op de innerlijke gezondheid en uiterlijke gezondheid is de bouwstof zeer populair. Zo zijn er verschillende crèmes, supplementen en overige producten ontwikkeld die collageen bevatten. In dit artikel worden 12 soorten voeding besproken en toegelicht die collageen bevatten.

Voeding met collageen:

 

1. Vlees

Vlees is de belangrijkste vorm van voeding als het om collageen gaat. Het is namelijk een rijke bron van collageen en eiwitten. Zo bevat rundvlees, kip en varkensvlees het hoogste collageen gehalte.

 

2. Vis

Nadat vlees de belangrijkste voedsel bron van collageen is, staat vis op de tweede plaats. Voornamelijk de schubben van vis bevatten in verhouding veel collageen.

 

3. Boullion

Getrokken boullion gemaakt van botten is een rijke bron van collageen. Dit heeft te maken met de verhouding van mineralen in de bouillon.

 

4. Eiwit

Het eiwit van eieren is een soort voeding dat een dosering collageen bevat. Collageen is tenslotte een eiwit wat het lichaam zelf niet kan produceren.

 

5. Citrus vruchten

Citrus vruchten zijn een bron van collageen en met name sinaasappel, citroen en grapefruit. Deze vruchten zijn namelijk rijk aan vitamine c die helpen bij de aanmaak van collageen.

 

6. Rood fruit

Rood fruit is een rijke bron aan lycopeen. Deze stof is een antioxidant die de vorming van collageen stimuleert. Voornamelijk bessen bevatten veel van deze stof.

 

7. Soja

Naast de eerder genoemde soorten voeding, is soja een belangrijke bron voor de productie van collageen. Het bevat namelijk een essentieel hormoon voor de productie van collageen in de huid.

 

8. Avocado

Ook avocado is een goede ondersteuning bij de aanmaak van collageen in het lichaam. Daarnaast bevat het overige voedingsstoffen die de gezondheid ondersteunen.

 

9. Bonen

Bonen bevatten een dosering collageen die bijdraagt aan de ondersteuning van de huid. Echter is de hoeveelheid hiervan minimaal.

 

10. Knoflook

Knoflook bevat een aantal stoffen die ervoor zorgen dat de collageenvezels in de huid zichzelf kunnen herstellen. Een essentiële bron van collageen dus.

 

11. Witte thee

De verschillende planten extracten in witte thee hebben een bewezen positieve invloed op de vorming van collageen. Daarnaast heeft het een herstellend vermogen op de huid.

 

12. Bladgroente

Bladgroente is tevens een bron voor de vorming van collageen. Het gaat hier voornamelijk om spinazie en kool.

Aanbevolen artikelen:

 

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Aanbevolen Berichten

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *