Collageen in voeding

Collageen voeding

Voeding dat collageen bevat is er in verschillende soorten en maten. Vanwege de positieve effecten van collageen op de innerlijke gezondheid en de uiterlijke gezondheid, is de bouwstof erg populair. Zo zijn er verschillende crèmes, supplementen en andere producten ontwikkeld die collageen bevatten. Dit artikel bespreekt en verklaart 12 soorten voedingsmiddelen die collageen bevatten.

In dit artikel

Collageen voeding

1. Vlees

Vlees is de belangrijkste vorm van voeding als het gaat om collageen. Omdat het een rijke bron van collageen en eiwit is. Rundvlees, kip en varkensvlees bevatten het hoogste collageengehalte.

 

2. Vis

Nadat vlees de belangrijkste voedselbron van collageen is, komt vis op de tweede plaats. Vooral de schubben van vis bevatten een relatief grote hoeveelheid collageen.

 

3. Bouillon

Getrokken bouillon van beenderen is een rijke bron van collageen. Dit is te danken aan de verhouding van mineralen in de bouillon.

 

4. Eiwit

Eiwit uit eieren is een soort voedsel dat een dosis collageen bevat. Collageen is immers een eiwit dat het lichaam niet zelf kan aanmaken.

 

5. Citrusvruchten

Citrusvruchten zijn een bron van collageen, vooral sinaasappel, citroen en grapefruit. Dit komt omdat deze vruchten rijk zijn aan vitamine c die helpen bij de productie van collageen.

 

6. Rood fruit

Rode vruchten zijn een rijke bron van lycopeen. Deze stof is een antioxidant die de vorming van collageen stimuleert. Vooral bessen bevatten veel van deze stof.

 

7. Soja

Naast de eerdergenoemde soorten voedingsmiddelen is soja een belangrijke bron voor de collageenproductie. Het bevat namelijk een essentieel hormoon voor de collageenproductie in de huid.

 

8. Avocado

Avocado is ook een goede ondersteuning bij de aanmaak van collageen in het lichaam. Bovendien bevat het andere voedingsstoffen die de gezondheid ondersteunen.

 

9. Bonen

Bonen bevatten een dosis collageen dat de huid helpt ondersteunen. De hoeveelheid hiervan is echter minimaal.

 

10. Knoflook

Knoflook bevat een aantal stoffen die ervoor zorgen dat de collageenvezels in de huid zich kunnen herstellen. Een essentiële bron van collageen dus. 

 

11. Witte thee

De verschillende plantenextracten in witte thee hebben een bewezen positieve invloed op de vorming van collageen. Bovendien heeft het een herstellende werking op de huid.

 

12. Bladgroente

Bladgroenten zijn ook een bron voor de vorming van collageen. Voornamelijk spinazie en kool.

Collageen Protect 4 in 1

  • Inwendige huidverzorging
  • Voor botten en kraakben
  • Met vitamine C
  • Vrij van bijwerkingen
  • 100% natuurlijk
  • Zwitserse kwaliteit
  • Volgens Europese (EFSA) wetgeving
Heeft u een vraag?

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp ‘Collageen in voeding’ of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Aanbevolen Berichten

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.