concentratie tips

Concentratie tips voor tijdens het werken of studeren. Ruim 67% van de volwassen Nederlanders heeft regelmatig moeite met de concentratie. De oorzaken hiervan kunnen zeer uiteenlopen. Toch zijn er verschillende manieren om de concentratie te verbeteren. In dit artikel leest u 11 concentratie tips.

Concentratie tips

 

1. Vermijd social media

Tegenwoordig is social media erg breed geworden, alle grote online platformen worden gecategoriseerd onder social media. Tevens is social media een verslaving geworden voor veel mensen, wanneer men begint met scrollen is het lastig om hiermee te stoppen. Het is belangrijk om tijdens een belangrijke taak de telefoon op stil te zetten en weg te leggen zodat afleiding geminimaliseerd wordt. Daarnaast pakt men snel tijdens een kleine pauze de telefoon. Echter worden 5 minuten er 15 en al snel is men de focus helemaal kwijt. Zet uw telefoon op stil leg deze weg hierdoor voorkomt u afleiding.

 

2. Rustige werkomgeving

Zorg voor een opgeruimde en schone werkomgeving. Het is wetenschappelijk bewezen dat een rustige werkomgeving de productiviteit en concentratie aanzienlijk verhoogd. Wanneer er te veel externe prikkels aanwezig zijn, kan dit een negatieve invloed hebben op het concentratievermogen en de productiviteit.

 

3. Concrete doelen/planning

Werken zonder doel demotiveert, het is daarom belangrijk om doelen te stellen. Stel doelen op korte termijn, maar ook op lange termijn. Maak tevens een planning om die doelen te realiseren, hierdoor wordt het overzicht behouden en verliest u minder snel de concentratie.

 

4. Focus op één taak

Deze tip gaat gepaard met de doelen en planning. Kleine taken zijn gemakkelijker te voltooien dan één groot project. Door het werk op te delen in kleinere taken boekt u sneller vooruitgang.

 

5. Échte ontspanning

Ontspanning is goed voor uw lichaam en geest. Het brein komt hierdoor in een andere stand waardoor verschillende problemen en vragen onbewust worden opgelost. In veel gevallen komen de beste ideeën tijdens een moment van ontspanning.

 

6. Koffie en cafeïne

Koffie verbetert de concentratie op korte termijn, wat voor een groot deel van de bevolking uitkomst biedt. Het nadeel aan koffie is dat na een tijd de cafeïne afneemt en hierna een dip kan ontstaan. Kies daarom zorgvuldig uw koffie momenten.

 

7. Neem pauzes

Uit onderzoek is gebleken dat men beter functioneert wanneer pauzes worden gehouden. Meerdere uren achter elkaar werken of studeren is minder effectief dan af en toe een pauze houden binnen diezelfde uren. Tijdens een pauze kan het brein zich herstellen waardoor u daarna weer veel informatie kan opnemen en verwerken.

 

8. Blijf bewegen

Uren achter elkaar zitten is niet bevorderend voor de doorbloeding van het lichaam. Het is daarom belangrijk om af en toe te bewegen zodat de doorbloeding weer op gang kan komen.

 

9. Actieve houding

Een actieve houding tijdens het werken of studeren zorgt voor een betere concentratie. Door onder uitgezakt te werken gaat de effectiviteit omlaag. Zit rechtop, benen in een hoek van 90 graden en ga aan het werk. Een goede houding bevordert de effectiviteit en concentratie.

 

10. Plaats deadlines

Het plaatsen van deadlines kunnen enorm waardevol zijn voor de concentratie. Hierbij is het belangrijk om korte termijn deadlines te plaatsen en niet alleen op basis van langer termijn.

 

11. Concentratie pil

Een concentratie pil kan een uitkomst bieden voor het verhogen van het concentratievermogen. Het supplement Concentrate van Vaud bevat hoogwaardige voedingsstoffen die goed zijn voor het concentratievermogen, geheugen, leerprestaties en geestelijke balans.

Aanbevolen artikelen:

 

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *