gezond afvallen
Vaud_Logo_Digitaal

Redactie Vaud

1 min. leestijd

Op een gezonde manier afvallen is belangrijk om langdurige resultaten te behalen. Maar hoe val je op een duurzame manier af? Waar moet je op letten? Hoe zorg je ervoor dat je het volhoud? In dit artikel worden verschillende aspecten beschreven die belangrijk zijn om op langetermijngewicht te verliezen.

Gezond afvallen 

Om op een gezonde manier af te vallen, is het belangrijk om een aantal aspecten mee te nemen tijdens het gewichtsverlies proces. Zo zijn er zes kernwaardes die u helpen om op een langdurige en gezonde manier gewicht te laten verliezen.

 

1. Minder calorieën innemen

Als eerste is het belangrijk om te bepalen hoeveel calorieën u op een dag mag consumeren om uw streefgewicht te behalen. Want bij het verliezen van overtollige kilo’s is het noodzakelijk om minder calorieën binnen te krijgen dan uw lichaam nodig heeft. Dus minder energie consumeren dan dat u verbrandt. Gemiddeld genomen is het geadviseerd om maximaal 500 kcal onder uw caloriebehoefte te zitten, om op een gezonde manier gewicht te verliezen.

 

2. Leer wat écht gezond is

Waar vele de fout in gaan tijdens het afvallen, is om de verkeerde ‘gezonde’ keuzes te maken. Zo worden er talloze producten aangeboden in bijvoorbeeld de supermarkt, die claimen gezond te zijn. Maar wat houdt gezond eten en drinken precies in? Dat is een vraag waar een groot gedeelte van de bevolking geen antwoord op heeft. Men is er namelijk niet van bewust welke voedingsstoffen er in voeding zit. Door gestructureerd de achterkant van de verpakking te lezen en te focussen op de calorieën, vetten en suikers leert u uzelf aan om te bepalen wat gezond voor u is en wat niet.

 

3. Niet te snel afvallen

Daarnaast is te snel willen afvallen een van de meest gemaakte fouten die het gezond afvallen in de weg staat. De wens is om binnen enkele welken tientallen kilo’s te willen verliezen, terwijl dit ten koste gaat van het langdurig gezond gewicht verliezen. Op het moment dat er te streng wordt ingehouden op de caloriebehoefte, waarbij er minder dan 1200 kcal op een dag geconsumeerd wordt, verliest men 0,5 tot 1 kilo per week. Echter is dit over het algemeen alleen vocht en geen vetmassa.

 

4. Sporten opbouwen

Sporten is een bijkomstigheid dat hoort bij gezond afvallen, toch is het belangrijk om ook dit op een bewuste manier te doen. De meeste beginnen direct fanatiek drie keer per week hard te lopen, te zwemmen en duiken de sportschool in. Terwijl onderzoek aantoont dat het bij afvallen belangrijker is om kleine stappen te maken met betrekking tot sporten, omdat men dit nieuwe ritme dan langer volhoudt. Begin daarom met de trap te nemen in plaats van de lift, of het pakken van de fiets in plaats van de auto. Door dit langzaam op te voeren zult u langduriger sporten, wat een positieve invloed heeft op het gezond afvallen.

 

5. Gecontroleerd en gezond afvallen

Naast het sporten langzaam op te bouwen, is het ook belangrijk om dit gecontroleerd te doen om zo te genieten van de gezondheidsvoordelen. Door te sporten versterkt u namelijk uw spieren, u verbruikt meer energie (calorieën) en u voelt u energieker.

 

6. Het JoJo-effect voorkomen

Om gezond en langdurig te kunnen afvallen, is het belangrijk om het jojo-effect te voorkomen: het verliezen van gewicht en vervolgens weer aankomen. Zo hebben de bovengenoemde aspecten hier al een grote invloed op, maar toch gaat het bij gezond afvallen voornamelijk om vetmassa te verliezen en spiermassa te behouden. Dit is een van de lastigste aspecten tijdens het afvallen, omdat die lijn erg dun is. Het supplement JoJo-effect Support helpt hierbij. Het heeft namelijk enerzijds een positieve invloed op het behouden van de spieren bij gewichtsverlies, en anderzijds ondersteunt het de stofwisseling en vetverbranding.

Aanbevolen artikelen:

 

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Aanbevolen Berichten

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *