Hoe kunnen we gezond barbecueën? 8 tips.

 

Het is lente, de zon schijnt en deze periode kent een aantal vrije dagen. Dat betekent voor vele: tijd om te barbecueën. Toch eten we tijdens het barbecueën meer dan normaal en dat is niet altijd positief voor ons figuur. In deze blog leest u 8 tips om gezond te barbecueën.

 

 

  1. Probeer het stokbrood te vermijden

Als de barbecue wordt aangestoken staat bij vele het stokbrood al op tafel. Heerlijk met verschillende kaasjes, tapenades en sauzen. Toch zijn dit juist de producten die het barbecueën ongezond maken. Is het stokbrood voor u onmisbaar? Kies dan voor volkoren stokbrood.

 

  1. Kies de juiste ingrediënten

Maak een verstandige keuze in de ingrediënten die u wilt bereiden op de barbecue. Vervang speklapjes, worstjes en hamburgers voor tartaar, biefstuk en kipfilet. Door vette vleeswaren te vervangen door mager vlees wordt de barbecue een stuk gezonder.

 

  1. Vis in plaats van vlees

Ga voor vis in plaats van vlees of zorg voor een goede balans tussen beiden. Vis is over het algemeen minder vet dan vlees en daarom vaak een stuk gezonder.

 

  1. Voeg kleur toe, veel kleur

Veel mensen denken alleen aan vlees en vis bij het gebruiken van de barbecue. Terwijl het grillen van verschillende kleurrijke groenten heerlijk is. Groente bevatten namelijk veel vitamines en is hierdoor gezonder voor u.

 

  1. Vervang bijgerechten

Buiten het stokbrood om zijn er vaak verschillende andere bijgerechten te vinden op tafel. Helaas zijn deze niet altijd even gezond. Vervang daarom de huzarensalade met veel mayonaise in een heerlijke fruitsalade. Of vervang de pastasalade door een groene salade.

 

  1. Drink regelmatig water

Het is een kleine aanpassing met veel effect. Door gedurende het barbecueën veel water te drinken, heeft u sneller het gevoel dat u vol zit. Hierdoor laat u wellicht toch echt dat stukje stokbrood staan.

 

  1. Rustig aan

Eet vooral op een rustig tempo, met tussenpauzes tussen de eetmomenten. Hierdoor heeft het voedsel de tijd om te landen in uw maag en zal u sneller een gevuld gevoel hebben. Daarnaast heeft u meer de tijd om te genieten van al het lekkere eten als u rustig eet.

 

 

Heeft u nog andere tips om gezond te barbecueën? Reageer onder deze blog.

Aanbevolen Berichten

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *