Hoe voorkom ik gewichtstoename na het stoppen met roken?

 

Voor een ieder die niet rookt is het gemakkelijk om te zeggen: ‘stop met roken’. Toch is het de beste beslissing die een roker kan maken. Ondanks alle positieve voordelen van het stoppen met roken, zijn er vaak enkele nadelen. Een voorbeeld hiervan is: gewichtstoename. In deze blog leest u hoe u de gewichtstoename voorkomt na het stoppen met roken.

hoe-voorkom-ik-gewichts-toenamen-na-het-stoppen-met-roken-?

 

  1. Gewoonte vervangen

Roken is bij veel rokers een gewoonte geworden, in veel gevallen is dit ook de reden waarom het zo lastig is om te stoppen met roken. Wanneer u de gewoonte van het roken vervangt door te wandelen of een andere fysieke activiteit, zal dit er ook voor zorgen dat gewichtstoename wordt voorkomen na het stoppen met roken.

 

  1. Drink veel water

Zorg ervoor dat u veel water drinkt wanneer u stopt met roken. Roken zuivert uw lichaam en bevat 0 calorieën. Door veel water te drinken neemt uw hongergevoel ook af. Dit voorkomt gewichtstoename na stoppen met roken.

 

  1. Vraag hulp

Stoppen met roken is vaak enorm lastig. Men heeft na tientallen pogingen vaak geen succes. Daarom kan het een uitkomst zijn om begeleiding te hebben bij het proces om te stoppen met roken en gewichtstoename te voorkomen.

Tip: Keep in Control, biedt een behandeling aan waar stoppen met roken en afvallen tegelijk worden behandeld. Deze behandeling heeft een slagingskans van 80% en wordt in sommige gevallen vergoed door de verzekering.

 

  1. Kauwgom

Neem een stukje kauwgom elke keer als u trek heeft in een sigaret. In veel gevallen gaan mensen eten wanneer zij trek hebben in een sigaret. Kauwgom voorkomt de trek in een sigaret en de trek in eten. Dit voorkom gewichtstoename na stoppen met roken.

 

  1. Sporten

Zoals de meeste mensen wel weten is sporten essentieel voor de vetverbranding. Om gewichtstoename te voorkomen tijden het stoppen met roken is het daarom ook belangrijk om te gaan sporten. Sporten vermindert niet alleen de trek in een sigaret maar het laat u ook beter voelen en geeft energie.

 

  1. Eet gezond

Doordat de geur- en smaakorganen zich herstellen door het stoppen met roken, gaan veel mensen ook meer eten. Het is belangrijk dat u dan geen snoep en andere ongezonde producten consumeert, maar juist een gezonde maaltijd of snack.

Tip: Gaat u toch ongezond eten? Gebruik dan Break, Chitosan is de werkende stof in het supplement Break. Deze stof heeft de eigenschap om verzadigde vetten aan zich te binden en kan ervoor zorgen dat de verzadigde vetten worden ingekapseld vóórdat deze worden opgenomen in het verteringskanaal.

 

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het voorkomen van gewichtstoename na het stoppen met roken? Laat het ons gerust weten.

Aanbevolen Berichten

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *