Magnesium bijwerkingen

Magnesium bijwerkingen

Magnesium bijwerkingen kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid. Maar wanneer kunnen deze bijwerkingen optreden? Wat zijn de gevolgen? En hoe kan ik dit voorkomen. In dit artikel worden verschillende onderwerpen besproken en vragen beantwoord die hierbij horen.

In dit artikel

Magnesium bijwerkingen

Een teveel van magnesium komt zeer zelden voor en hiermee ook de bijwerkingen van magnesium. Daarnaast worden de bijwerkingen niet als zeer ernstig ervaren, omdat het lichaam zelf in staat is om de overmatige hoeveelheid van de voedingsstof uit te scheiden via transpiratie en ontlasting.

 

Bijwerkingen

De meest voorkomende bijeffect van een overschot aan magnesium zijn:

  • Diarree
  • Buikkrampen
  • Vermoeidheid
  • Spierzwakte
  • Misselijkheid
  • Dorst
  • Lage bloeddruk

 

Oorzaken bijwerkingen

De oorzaken van magnesium bijwerkingen zijn altijd te herleiden naar het systematisch te veel innemen van het mineraal. Deze bijeffecten kunnen pas optreden wanneer er langdurig gebruik wordt gemaakt van een magnesium supplement met meer dan 250 mg magnesium naast de dagelijkse voeding.

Zijn magnesium bijwerkingen schadelijk?

De bijwerkingen van magnesium zijn niet direct schadelijk, omdat het lichaam zelf voor het grootste gedeelte in staat is de overtollige voedingsstof uit te scheiden. Echter is het geadviseerd om bij de eerste symptomen van de magnesium bijeffecten direct te stoppen met het supplement. Na een paar dagen verdwijnen de symptomen.

Voordelen magnesium

Echter is het lichaam niet zelf in staat om magnesium aan te maken terwijl de voordelen van het mineraal onmisbaar zijn voor de gezondheid. Zo draagt het namelijk bij aan verschillende fysieke en mentale processen van de gezondheid. Het draagt onder anderen bij aan:

  • Botaanmaak
  • Celdeling
  • Eiwitsynthese
  • Elektrolytenbalans
  • Energie
  • Mond en gebit
  • Psychologische functies
  • Spieren
  • Vermoeidheid
  • Zenuwstelsel

Magnesium tekort

Zoals vermeld komen bijwerkingen van een magnesium overschot zelden voor. Daarentegen komt een magnesium tekort vaker voor en dit tekort is zeer schadelijk voor de gezondheid. Zo kunnen er verschillend symptomen optreden die betrekking hebben op de fysieke en mentale gezondheid. Het voorkomen van een magnesium tekort kan met behulp van een magnesium supplement. Het is hierbij belangrijk dat het supplement voldoet aan de doseringen van de EFSA om bijwerkingen te voorkomen.

Magnesium Citraat

  • Ondersteunt de gezondheid
  • 200 mg magnesium citraat
  • Natuurlijke voedingsstoffen
  • Zwitserse kwaliteit
  • Volgens Europese (EFSA) wetgeving
Heeft u een vraag?

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp ‘Magnesium bijwerkingen’ of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Aanbevolen Berichten

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Your email address will not be published.