Stress verminderen

stress verminderen

Stress verminderen is van essentieel belang voor diegene die last hebben van stress symptomen. Maar hoe verminder je deze? Hoe krijg ik de spanning uit mijn lijf? Hoe tot rust komen bij stress? Hoelang duurt het voordat stress uit je lichaam is? Wat moet je doen om jezelf te kalmeren? In dit artikel worden verschillende vragen beantwoord en onderwerpen besproken die hierbij horen.

In dit artikel

Stress verminderen (tips)

Er zijn verschillende manieren om stress te verminderen. De meest waardevolle en bruikbare tips worden gegeven.

 

1.     Goede nachtrust

Als eerste is het essentieel om een goede nachtrust te hebben om stress te kunnen verminderen. Het gaat hierbij om 6-8 uur slaap per dag en het liefst gedurende de nacht. Een goede nachtrust zorgt er namelijk voor dat zintuigen en de hersenfuncties kunnen ontspannen, om vervolgens weer goed te functioneren.

 

2.     Gezonde voeding

Daarnaast is het consumeren van gezonde voeding erg belangrijk om stress te verminderen. Voedingsstoffen hebben namelijk een grote invloed op het ervaren van stress en geluk gedurende de dag. Dit heeft te maken met de spijsvertering. Gezonde voeding kan namelijk de natuurlijke energie gedurende de dag verhogen.

 

3.     Beweging en sport

Ook is het belangrijk om voldoende te bewegen en/of sporten. Tijdens het sporten komen er stoffen vrij in de hersenen die het gevoel van stress verminderen. Daarnaast zorgen deze stoffen voor het verhogen van het gevoel geluk.

 

4.     Ontspanning

Tevens is het belangrijk om écht te ontspannen. Het gaat hierbij om het lichaam en geest volledig tot rust te laten komen, dus geen telefoon, televisie of overige informatieve bronnen. Het gevolg hiervan is dat het de hersenen de tijd geeft om te focussen om datgeen wat ertoe doet, zonder nieuwe informatie te consumeren.

 

5.     Structuur aanbrengen

Daarnaast helpt het om structuur aan te brengen en stress te verminderen. Het gaat hierbij om verschillende vormen van structuur, bijvoorbeeld; huishouden, werk, agenda, boodschappen, sociale activiteiten en dag- en nachtritme.

 

6.     Verlaag het leef ritme

Ook het verlagen van het leef ritme is belangrijk om stress te verminderen. Men heeft namelijk de eigenschap om veel activiteiten gedurende de dag te willen uitvoeren waardoor er een continue druk is. Met het ervaren van stress tot gevolg. 

 

7.     Vermijdt alcohol en koffie

Het drinken van alcohol heeft een negatieve invloed op het verminderen van stress. De stress in het lichaam wordt namelijk heviger zodra de alcohol of cafeïne is uitgewerkt. Dit zorgt voor een neerwaartse spiraal.

 

8.     Mindfulness

Ook mindfulness helpt om stress te verminderen. Hierdoor wordt men bewust van hetgeen wat echt aandacht gedurende de dag verdient. Het heeft een ontspannende werking wat positief is voor het verminderen van spanning.

 

9.     Ademhalingsoefeningen

Daarnaast helpen ademhalingsoefeningen bij het verminderen van stress. Door het bewust worden van de ademhaling kan dit een positieve invloed hebben op ontspanning en rust ervaringen gedurende de dag.

 

10.  Behulp van supplementen

Tot slot kunnen supplementen ondersteuning bieden bij het verminderen van stress. Het supplement Rhodiola Stress is speciaal ontwikkeld voor de mentale gezondheid tijdens stressvolle situaties en periodes. Het helpt omgaan met stress en brengt rust.

Rhodiola Stress supplement

  • Ondersteunt tijdens stress
  • Bij vermoeidheid en hoofdpijn
  • Voor de gemoedstoestand 
  • 100% natuurlijk
  • Zwitserse kwaliteit
  • Volgens Europese (EFSA) wetgeving
Heeft u een vraag?

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp ‘Stress verminderen’ of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.