Stress voorkomen

stress voorkomen

Stress voorkomen kan belangrijk zijn voor de fysieke en mentale gezondheid van een groot gedeelte van de bevolking. Maar hoe voorkom je stress? Hoe raak ik mijn stress kwijt? Wat moet je doen om jezelf te kalmeren? Hoe kun je stress beheersen? En waar kan je rustig van worden? In dit artikel worden verschillende onderwerpen besproken en vragen beantwoord die hierbij horen.

In dit artikel

Stress voorkomen tips

Het voorkomen van stress kan met behulp van een aantal tips en kunnen bijdragen aan iemand zijn of haar dagelijkse bezigheden. De meest effectieve tips worden besproken.

 

1.     De juiste voedingsstoffen

Om stress te voorkomen, is het belangrijk de juiste voedingsstoffen voor uw psychologische functies in te nemen. Deze zorgen er namelijk voor dat u mentaal in balans bent, wat een positieve invloed heeft op uw geestelijke gezondheid. Enkele voedingsstoffen die hieraan bijdragen zijn: vitamine B, vitamine C en magnesium. Daarnaast hebben verschillende kruiden ook invloed op het ervaren van stress.

 

2.     Met behulp van een supplement

Zoals besproken, hebben voedingsstoffen een belangrijke invloed op het gezond houden van het geestelijk evenwicht en daarmee het gevoel van stress. Een supplement met de juiste voedingsstoffen kan stress helpen voorkomen. Het is belangrijk dat het supplement van natuurlijke oorsprong is, omdat dit een positieve invloed heeft op de werking.

 

3.     Genoeg beweging

Tijdens het sporten of door middel van matig intensieve beweging komen er stoffen vrij in de hersenen. Deze stoffen onderdrukken het gevoel van stress, waardoor stress afneemt. Daarom is het belangrijk om consequent goed te bewegen om het gevoel van stress te voorkomen.

 

4.     Voldoende ontspanning

Het is belangrijk om voldoende te ontspannen om een goed psychologisch evenwicht te ervaren. Afwisselen tussen stressacties en ontspanning, is de beste manier om dit te doen. Aangename manieren om te ontspannen zijn voor iedereen verschillend. Men kan bijvoorbeeld; wandelen, mediteren, lezen, yoga, etc.

 

5.     Goede nachtrust (6-8 uur)

Naast de bovenstaande tips om stress te voorkomen, is een goede nachtrust van essentieel belang. Dit geeft de hersenen de kans om prikkels te verwerken, waardoor de psychologische functies weer in balans komen. Bovendien heeft dit ook een positieve invloed op de lichamelijke gezondheid.

 

6.     Analyseer de trigger

Stress wordt vaak getriggerd door soortgelijke triggers. Het is daarom belangrijk om deze triggers te analyseren. Vraag uzelf af welk patroon zich herhaaldelijk voordoet, om het te kunnen veranderen. Als het niet mogelijk is deze trigger te doorbreken, kan stress worden voorkomen door de manier hoe u reageert op de trigger te veranderen.

 

7.     Verander uw visie

Het veranderen van uw kijk op het voorkomen van stress houdt verband met het vorige punt. Hoewel het niet altijd gemakkelijk is om uw visie en kijk op bepaalde situaties te veranderen, kan het zeker bijdragen tot het ervaren van stress. Daarbij is het belangrijk om situaties vanuit een ander perspectief te bekijken, met de nadruk op een objectieve blik.

 

8.     Structuur en planning

Voor velen kan het creëren van structuur met behulp van een schema, stress helpen voorkomen. Het is belangrijk om prioriteiten te stellen. Dit verkleint de kans op het vergeten van aspecten die een negatieve invloed kunnen hebben op het ervaren van stress.

 

9.     Accepteer de emoties

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat door het uiten van emoties, de stresservaring afneemt. Het uiten van deze emoties kan op verschillende manieren; praten, schrijven, beschrijven, etc. Hiervoor is belangrijk om uw emoties te accepteren.

 

10.  Kies voor uzelf

Tot slot is het belangrijk om bij het voorkomen van stress te kiezen voor uw eigen geluk. Velen zeggen voortdurend “ja” tegen de wensen van een ander, terwijl ze daar niet gelukkig van worden. Op korte termijn kan dit een positief gevoel met zich meebrengen, terwijl het op de langere termijn een negatief effect heeft. Daarom is het belangrijk om uzelf op de eerste plaats te zetten om overbelasting en stress te voorkomen.

Rhodiola Stress supplement

  • Ondersteunt tijdens stress
  • Bij vermoeidheid en hoofdpijn
  • Voor de gemoedstoestand 
  • 100% natuurlijk
  • Zwitserse kwaliteit
  • Volgens Europese (EFSA) wetgeving
Heeft u een vraag?

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp ‘Stress voorkomen’ of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.