stress
Vaud_Logo_Digitaal

Redactie Vaud

1 min. leestijd

Stress is een emotie die ieder mens kan ervaren. Toch reageert niet ieder lichaam hetzelfde op externe prikkels met bepaalde symptomen tot gevolg. In dit artikel worden verschillende onderwerpen besproken de bij stress horen.

Stress- wat is het precies?

Stress is een emotie die ervoor zorgt dat het lichaam actief en adequaat reageert tijdens bepaalde momenten. Het helpt het lichaam bijvoorbeeld tijdens een gevaarlijke of belangrijke situatie. Op dat moment ontstaat er in de hersenen een prikkel dat adrenaline opwekt. Hierdoor gaat het hart sneller kloppen, spannen de spieren zich aan en gaat de ademhalingsfrequentie omhoog.

Deze lichamelijke effecten houden over het algemeen maar kort aan. Wanneer men voor een langere periode stress ervaart of onder grote druk staat, dit kan zorgen voor fysieke en / of mentale klachten.

Symptomen

Bij de symptomen van stress kan er onderscheidt gemaakt worden tussen lichamelijke, emotionele en cognitieve symptomen.

 

Lichamelijke stress symptomen:

  • Verhoogde bloeddruk
  • Slaapproblemen
  • Hoge hartslag
  • Hoofdpijn
  • Trillen
  • Vermoeidheid
  • Duizeligheid
  • Misselijkheid
  • Maagklachten
  • Zweetprobleem
  • Huidaandoeningen
  • Ademhalingsmoeilijkheden en / of hyperventilatie

 

Emotionele symptomen:

  • Angst
  • Woede
  • Frustratie
  • Prikkelbaarheid

 

Cognitieve symptomen:

  • Concentratieproblemen
  • Piekeren
  • Vergeetachtigheid
  • Dwangmatige (obsessieve) gedachten

Stress verminderen

Voor vele kan het verminderen van de emotie een essentieel belang zijn. Juist omdat een opstapeling van de symptomen als onprettig ervaren worden. Er zijn een aantal manieren om deze emotie te verminderen:

  • Gezonde en gevarieerde voeding
  • Minimaal 7-8 slaap per dag
  • Beweging en sporten
  • Ontspanning en rust
  • Realistisch plannen
  • Verminder alcohol en koffie consumptie

Voorkomen

Naast dat het kan helpen om stress te verminderen, is het belangrijker om dit te voorkomen. Zo zijn er verschillende manieren om deze emotie zo veel mogelijk te voorkomen:

  • Voedingsstoffen voor uw psychologische functies
  • Ondersteun met een supplement
  • Goede beweging
  • Voldoende ontspanning en rust
  • Goede nachtrust
  • De trigger achterhalen
  • Probeer uw visie te veranderen
  • Vorming van structuur en planning
  • Accepteer uw emoties
  • Kies voor uw eigen geluk

Rhodiola Stress

Rhodiola Stress is een supplement speciaal ontwikkeld voor de mentale gezondheid tijdens stressvolle situaties of periodes. De ingrediënten Rhodiola Rosea en Siberische Ginseng hebben namelijk invloed op de cognitieve prestaties en bieden ondersteuning bij een emotioneel comfort*. Beide krachtige ingrediënten zijn in de juiste hoeveelheid toegevoegd aan het supplement voor een optimale werking.

Het supplement  ondersteunt bij het vinden van rust en ontspanning tijdens stressvolle situaties. Het ingrediënt Rhodiola Rosea heeft namelijk de eigenschap het lichaam te helpen aan te passen bij stressvolle situaties. Hierdoor wordt makkelijker omgegaan met emotionele-, fysieke-stress, vermoeidheid en hoofdpijn veroorzaakt door stress*.

Aanbevolen artikelen:

 

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Aanbevolen Berichten

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *