afvallen door wandelen
Vaud_Logo_Digitaal

Redactie Vaud

1 min. leestijd

Afvallen door te wandelen is een grote trend, wandelen brengt immers veel gezondheidsvoordelen met zich mee. Maar hoe vaak per week moet je wandelen? Hoe snel moet je lopen? En hoe kan je je het beste voorbereiden? In dit artikel worden tien verschillende tips gegeven voor het afvallen door te wandelen.

Afvallen door wandelen – tips:

 

1. Wandel 3-5 keer per week

Om voldoende resultaat te behalen met het afvallen door te wandelen, is het belangrijk om drie tot vijf keer per week te wandelen. Een lagere frequentie zal er namelijk voor zorgen dat de vetverbranding minimaal geactiveerd wordt. Daarentegen heeft onderzoek aangetoond dat vaker dan vijf keer per week wandelen de consistentie gedurende de opvolgende weken doet afnemen. Om deze reden is drie tot vijf keer per week wandelen optimaal.

 

2. Bouw het tempo langzaam op

Ook is het belangrijk om het wandeltempo en de afstanden langzaam op te bouwen, dat verkleint de kans op blessures. Daarbij is het optimaal om calorieën te verbranden door het tempo te verhogen tijdens het wandelen en vervolgens weer te verlagen. Hierdoor wordt de vetverbranding op de meest optimale manier gestimuleerd.

 

3. Maak een wandelplanning

Daarnaast is het geadviseerd om per week een wandelplanning te maken. Door vooruit te plannen in de agenda wordt de kans verkleint dat een wandelmoment wordt uitgesteld of zelfs wordt overgeslagen. Op deze manier worden de juiste doelen bereikt om te kunnen afvallen door wandelen.

 

4. Combineer in de dagelijkse planning

Tevens is het makkelijk om dagelijkse activiteiten te combineren met het wandelen. Zo kan de dagelijkse boodschap lopend gehaald worden in plaats van met de auto of fiets. Ook het tactisch (verder) parkeren van de auto kan een manier zijn om extra stappen op een dag te zetten.

 

5. Verander eetgewoontes

Naast wandelen is het geadviseerd om de eetgewoontes aan te passen, om zo de gewenste doelen te behalen. Door juist onder de caloriebehoefte te consumeren zal vetmassa verbrand worden en kan het gewenste gewicht bereikt worden.

 

6. Drink 2-3 liter water

Ook is het drinken van minimaal twee tot drie liter water per dag een toevoeging voor het afvallen door wandelen. Door te wandelen wordt namelijk vocht verloren. Daarnaast heeft het een positieve invloed op de reiniging van het lichaam.

 

7. Neem eten en drinken mee

Om verstandig en voorbereidt te gaan wandelen is het handig om voldoende gezond eten en water mee te nemen. Hierdoor wordt de kans verkleint dat men in de verleiding raakt om ongezond eten en drinken te kopen bij een voorbij passerend punt.

 

8. Vind een wandelpartner

Tevens kan het vinden van wandelpartner om samen mee te wandelen bijdragen aan het afvallen door wandelen. Naast dat het gezellig is om een wandelpartner te hebben, motiveert het ook omdat het invloed heeft op de bewijskracht van de mens.

 

9. Geniet

Een van de belangrijkste aspecten aan het wandelen, is dat het belangrijk is om te genieten tijdens het wandelen. De buitenlucht, natuur en de gemaakte meters zorgen ervoor dat er innerlijke rust ontstaat.

 

10. Voorkom het jojo-effect

Tot slot is het jojo-effect een veel voorkomend fenomeen bij afvallen, namelijk: gewicht verliezen en vervolgens weer aankomen. Het is daarom belangrijk om deze cirkel te doorbreken. Het supplement JoJo-Effect Support kan hieraan bijdragen. Het heeft namelijk effect op het verbranden van vetweefsel, juist tijdens het wandelen en bewegen.

Aanbevolen artikelen:

 

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Aanbevolen Berichten

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *