Skip to content

Afvallen door wandelen

Afvallen door wandelen brengt verschillende gezondheidsvoordelen met zich mee. Hoe lang wandelen per dag om af te vallen? Is wandelen goed voor buikvet? Hoe lang moet ik wandelen om af te vallen? Kun je afvallen door elke dag te wandelen? In dit artikel worden verschillende onderwerpen besproken en vragen beantwoord die hierbij horen.

Afvallen door wandelen

Wandelen is een geweldige manier om gewicht te verliezen. Het heeft weinig impact, gemakkelijk voor uw gewrichten en het kan praktisch overal. U kunt wandelen in uw buurt, in een park of zelfs op een loopband. Wandelen is ook een goede manier om uw hartslag te verhogen en uw bloed te laten stromen. Als u nog meer calorieën wilt verbranden, kunt u proberen een berg op te lopen of handgewichten te dragen. Denk eraan langzaam te beginnen en uw tempo geleidelijk te verhogen. Wandelen is een goede manier om af te vallen, maar het is ook belangrijk om gezond te eten en voldoende te bewegen.

Hoe lang wandelen per dag om af te vallen?

Dit is afhankelijk van het tempo waarmee u wandelt, uw lengte en gewicht. Het gemiddelde aantal calorieën dat men verbrand tijdens het wandelen is 300 calorieën per uur. Het gaat hierbij om een snelheid van 5 kilometer per uur.

Afvallen door wandelen tips

Er zijn verschillende tips die kunnen bijdragen aan het afvallen door te wandelen. De meest effectieve worden besproken.

 

1. Wandel 3-5 keer per week

Om voldoende resultaat te boeken met afvallen door wandelen, is het belangrijk om drie tot vijf keer per week te wandelen. Een lagere frequentie zorgt namelijk voor een minimale activering van de vetverbranding. Onderzoek heeft daarentegen aangetoond dat vaker dan vijf keer per week lopen de consistentie in de weken erna vermindert. Daarom is drie tot vijf keer per week wandelen optimaal.

 

2. Bouw het tempo langzaam op

Het is ook belangrijk om het wandeltempo en de afstanden langzaam op te bouwen, waardoor de kans op blessures afneemt. Daarbij kan je gemakkelijker calorieën verbranden door het tempo tijdens het wandelen te verhogen en daarna weer te verlagen. Dit stimuleert de vetverbranding op de meest optimale manier.

 

3. Maak een wandelschema

Ook wordt geadviseerd om een wekelijks wandelschema te maken. Vooruitplannen in de agenda verkleint de kans dat een wandelmoment wordt uitgesteld of zelfs overgeslagen. Zo worden de juiste doelen bereikt om af te vallen door middel van wandelen.

 

4. Combineer in de dagelijkse planning

Het is ook gemakkelijk om dagelijkse activiteiten te combineren met wandelen. De dagelijkse boodschap kan bijvoorbeeld te voet worden gedaan in plaats van met de auto of fiets. De auto tactisch (verder) parkeren kan ook een manier zijn om extra stappen op een dag te zetten.

 

5. Verander de eetgewoonten

Naast wandelen wordt geadviseerd de eetgewoonten aan te passen om gewenste doelen te bereiken. Door net onder de caloriebehoefte te consumeren wordt vetmassa verbrand en wordt het gewenste gewicht bereikt.

 

6. Drink 2-3 liter water per dag

Het drinken van minstens twee tot drie liter water per dag is een andere aanvulling op afvallen door wandelen. Dit komt omdat wandelen zorgt voor vochtverlies. Daarnaast heeft het een positieve invloed op het reinigen van het lichaam.

 

7. Neem eten en drinken mee

Om verstandig en voorbereid op pad te gaan is het verstandig om voldoende gezonde voeding en water mee te nemen. Dit verkleint de kans dat je op een bepaald punt in de verleiding komt om ongezond eten en drinken te kopen.

 

8. Zoek een wandelpartner

Ook het vinden van wandelpartners om mee te wandelen kan bijdragen aan het afvallen door wandelen. Naast dat het gezellig is om een wandelpartner te hebben, motiveert het ook omdat het iemands bewijsprikkels beïnvloedt.

 

9. Geniet van het wandelen

Een van de belangrijkste aspecten van wandelen, is om te genieten tijdens het wandelen. De buitenlucht, de natuur en de gemaakte meters zorgen voor innerlijke rust.

 

10. Vermijd het jojo-effect

Een veel voorkomend verschijnsel bij het afvallen is ten slotte het jojo-effect: afvallen en vervolgens weer aankomen. Het is daarom belangrijk om deze cyclus te doorbreken. Het supplement JoJo-Effect Support kan hieraan bijdragen. Het heeft namelijk een effect op de verbranding van vetweefsel, vooral tijdens het lopen en sporten.

Shop gerelateerd aan afvallen door wandelen

Heeft u vragen?

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp ‘Afvallen door wandelen’ of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.