snel afvallen
Vaud_Logo_Digitaal

Redactie Vaud

1 min. leestijd

Snel afvallen is voor vele de gewenste manier om gewicht te verliezen in een korte periode. Echter is het erg belangrijk om uw gezondheid in acht te nemen bij gewichtsverlies. In dit artikel worden verschillende tips gegeven hoe u op een gezonde en duurzame manier kunt afvallen zonder last te hebben van het jojo-effect.

Snel afvallen tips

Er zijn verschillende manieren om op een snelle manier gewicht te verliezen. Met behulp van de onderstaande tips kunt u snel afvallen:

 

1. Consumeer minder calorieën

De nummer een regel bij afvallen, is dat er minder calorieën geconsumeerd moeten worden dan dat het lichaam nodig heeft. Door structureel onder uw caloriebehoefte te zitten, valt u automatisch af. Het is hierbij belangrijk om niet veel te weinig calorieën te consumeren, minder dan 1200 per dag, want dat heeft het een averechts effect. De maatstaf voor het verlagen van de calorie innamen, is 500 calorieën per dag minder dan de behoefte. Echter is het wel belangrijk om eerst de caloriebehoefte te bepalen, aan de hand van: gewicht, lengte, leeftijd en geslacht. Een goede manier hiervoor is de Applicatie van MyFitnessPal.

 

2. Eet extra eiwitten

Daarnaast is het belangrijk om extra eiwitten te consumeren. Eiwitten zorgen namelijk voor het behoudt en herstel van spieren. Dit is belangrijk omdat het gewenst is om tijdens het afvallen vetmassa te verliezen en geen spiermassa. Als het omgekeerde gebeurt dan krijgt u te maken met het bekende jojo-effect, waarbij het gewicht daalt en vervolgens weer stijgt. Daarnaast zijn eiwitten een goede energiebron voor het lichaam en zorgt het voor een verzadigd gevoel.

 

3. Eet extra groente

Ook het eten van extra groenten is erg belangrijk om snel te kunnen afvallen. Groentes zijn over het algemeen laag in calorieën en bevatten een hoge hoeveelheid essentieel voedingsstoffen, zoals: vitamines, vezels en mineralen. Daarnaast zijn deze voedingsstoffen ook belangrijk voor de gezondheid van bijvoorbeeld de huid, maar ook voor de organen en psychologische functies.

 

4. Pas op met fruit

Ook fruit is een goede bron van essentiële voedingsstoffen, toch is het verstandig om op te passen met het eten van veel fruit. Fruit bevat naast vitamines en mineralen ook veel suikers. Deze suikers zijn een goede bron van energie, maar ook een van de oorzaken van vet. Het is daarom belangrijk om fruit zorgvuldig uit te kiezen. Kies daarom voor appels en aardbeien in plaats van sinaasappels en bananen.

 

5. Ook vetten zijn belangrijk

Vele denken dat het belangrijk is om alle vetten buiten spel te zetten bij het snel afvallen. Dit is niet helemaal terecht, omdat vetten wel degelijk belangrijk zijn. Hierom is het belangrijk om de gezonde onverzadigde vetten te eten en niet de ongezonde verzadigde vetten. Gezonde onverzadigde vetten zitten voornamelijk in noten en vette vis, terwijl de verzadigde vetten voornamelijk in koek, chips en chocolade zitten.

 

6. Eet normaal, wel gezond

Ook is het belangrijk om normaal te blijven eten, zolang het maar gezond is. Een van de grootste valkuilen bij het snel afvallen is dat men zijn of haar eetpatroon 360 graden omdraait, gewicht verliest en vervolgens weer in het oude patroon valt waardoor de kilo’s er direct weer aan zitten. Het is daarom belangrijk om ‘normaal’ te eten zodat u de nieuwe levensstijl kan volhouden en op een duurzame manier de kilo’s kwijt raakt. De gemakkelijkste manier hiervoor is om bij te houden wat u op een dag consumeert. Dit kan gemakkelijk met de eerder genoemde Applicatie van MyFitnessPal.

 

7. Voorkom shakes en sapjes

Daarnaast zijn veelbelovende shaken en sapjes een gigantische boosdoener voor het verliezen van gewicht. Deze vervangende maaltijden zorgen ervoor dat u direct kilo’s kwijt raakt, alleen gaat dit ten koste van vocht en spiermassa. Het gevolg hiervan is dat na het doorlopen van een kuur, de kilo’s er direct weer aankomen en u te maken krijgt met het welbekende jojo-effect.

 

8. Vermijd alcohol

Ook het vermijden van alcohol is erg belangrijk bij het snel afvallen. Aan de ene kant bevatten alcohol houdende dranken een hoge hoeveelheid calorieën en wordt alcohol omgezet in suikers, wat niet bijdraagt aan het verliezen van gewicht. Daarnaast zorgt het er ook voor dat het de vetverbranding vertraagd wat een negatief effect heeft. Het drinken van alcohol is echt funest voor het verliezen van gewicht.

 

9. Slaap 6-8 uur per dag

Daarnaast is slaap onmisbaar voor de gezondheid, maar ook voor het verliezen van overtollige kilo’s. Door 6-8 uur per dag te slapen komt het lichaam namelijk in een optimale balans tussen vetverlies en energie. Zodra er minder dan zes uur per dag geslapen wordt, of juist meer dag acht uur, dan raakt het lichaam in disbalans wat een negatief effect heeft op het snel afvallen.

 

10. Beweeg iedere dag

Tevens is het essentieel om iedere dag minimaal 60 minuten te bewegen. Beweging heeft een positieve invloed op de fysieke en mentale gezondheid, maar ook zorgt het voor het stimuleren van de bloedsomloop. Wat er weer voor zorgt dat vetmassa op een goede manier wordt afgebroken.

 

11. Voorkom het jojo-effect

Tot slot is het belangrijk om het jojo-effect te voorkomen, dit is immers een fenomeen wat veel voorkomt bij het (snel) verliezen van gewicht. Dit heeft te maken met het feit dat de verloren kilo’s te maken hebben met het verliezen van vocht en spiermassa, in plaats van vetmassa. Het supplement JoJo-Effect Support is een supplement dat hiervoor geschikt is. Zo ondersteunt het enerzijds het behouden van spieren tijdens gewichtsverlies en stimuleert het anderzijds de vetverbranding en stofwisseling.

Aanbevolen artikelen:

 

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Aanbevolen Berichten

Nog geen reacties, wees de eerste!


Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *