Zwanger worden

Zwanger worden gaat niet altijd even gemakkelijk. Zo lukt het 15% van de koppels niet om binnen één jaar zwanger te worden. Zowel de man als vrouw heeft invloed op het slagingspercentage. Er zijn een aantal factoren die van belang zijn bij het hebben van een kinderwens. In dit artikel worden factoren besproken die horen bij zwanger worden op een gezonde manier.

1. Inzichten in de menstruatiecyclus

Om zwanger te worden is het belangrijk om inzichten te hebben in uw menstruatiecyclus. Deze cyclus geeft namelijk aan wanneer u het meest vruchtbaar bent en dus de grootste kans heeft om zwanger te worden. De meest vruchtbare dagen zijn 2-3 dagen vóór en 2-3 dagen ná de ovulatie. Deze ovulatie is gemiddeld 14 dagen na de éérste dag van de menstruatie. Dit is dan ook het begin van de menstruatiecyclus.

Er zijn verschillende manieren om de menstruatiecyclus en ovulatie inzichtelijk te krijgen. Zo zijn er verschillende applicaties die deze cyclus digitaal bijhouden. Daarnaast kan een ovulatietest inzicht geven wanneer u het meest vruchtbaar bent.

zwanger worden menstruatie cyclus

2. De juiste manier van geslachtsgemeenschap

Voor het krijgen van een baby, is het hebben van geslachtsgemeenschap waarbij de eicel bevrucht wordt noodzakelijk. Toch zijn er een aantal aspecten waar rekening mee gehouden moet worden bij de manier van het hebben van seks:

  • Heb geslachtsgemeenschap vlak voor en vlak na de ovulatie. Op dat moment bent u het meest vruchtbaar.
  • Goed voorspel vergroot te kans om zwanger te worden. De zaadcellen worden van betere kwaliteit en de vagina vormt een prettigere omgeving.
  • Blijf minimaal 10 minuten op de rug liggen. Hierdoor krijgen de zaadcellen een grotere kans om de baarmoeder te bereiken.

3. Gezonde levensstijl

Het hebben van een gezonde levensstijl is altijd belangrijk, maar al helemaal wanneer zwangerschap is gewenst. Een gezonde levensstijl wordt gedefinieerd door verschillende factoren:

  • Een gezond BMI (tussen 20 en 25)
  • Goede beweging, maar niet te zwaar sporten
  • Gezonde voeding
  • Zo min mogelijk stress
  • Geen alcohol en drugs

4. Juiste voedingsstoffen (+foliumzuur)

Naast een gezonde levensstijl, kunnen de juiste voedingsstoffen bijdragen aan een gezonde zwangerschap. Het gaat hierbij om vitamines en mineralen die uw gezondheid, en die van uw (toekomstige) baby ondersteunen. De twee belangrijkste voedingsstoffen voor tijdens en vóór de zwangerschap zijn foliumzuur en vitamine D. Zo adviseert de Gezondheidsraad zwangere vrouwen 10 mcg vitamine D te slikken. Daarnaast is foliumzuur belangrijk voor de ontwikkeling van de foetus.
zwanger worden multi vitamine zwanger

Bekijk Multi Vitamine Zwanger

5. Kwaliteit van het sperma

Tot slot is de kwaliteit van het sperma en hiermee de zaadcellen erg belangrijk om zwanger te worden. Hiermee hoeft de man niet direct onvruchtbaar te zijn, maar kan de kwaliteit van de zaadcellen verminderd zijn. Een gezonde levensstijl kan hiervoor een oplossing zijn. Daarnaast is Sperm Support een supplement dat speciaal ontwikkeld is voor de kwaliteit van het sperma.

 

Aanbevolen artikelen:

 

 

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderwerp of product? Laat het ons gerust weten door contact met ons op te nemen.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *